pondelok 19. januára 2015

Stehle Katrin - Ledové oči

Vydalo: Nakladatelství Fragment s.r.o., 2012
Brožovaná väzba
Počet strán: 160
Jazyk: český

Anotácia:
Pečlivě zvaž, komu svěříš svou důvěru. Mohl by to být nesprávný člověk... Noc v Berlíně. Školní výlet považuje Kira za skvělý nápad až do chvíle, kdy zabloudí. V cizím městě si připadá ztracená a zoufalá. Z ničeho nic se však odněkud vynoří mladý muž, který jí pomůže. Gunnar je pro Kiru záhadou, je jako její spřízněná duše, se kterou se nechce rozloučit. Zůstávájí v kontaktu a píší si e-maily. Každý však skrývá nějaké to tajemství, někdo malé a druhý temné a děsivé... Příběh, který začal tak romanticky, se mění v noční můru. Zvládne se Kira zbavit nebezpečí, které jí hrozí?

A ako to vidím ja?
Ďalšia z kníh zaradená do série Zločin - Nevhodné do 15 let!, tu mi to však až tak veľmi nevadilo, keďže táto kniha bola temnejšia, strašidelnejšia a objavil sa aj sex. Ok, nebol to žiadny veľký opis naťahujúci sa na 3 strany, nezahŕňal žiadne praktiky, nekonečné predohry a podobne. Jednoducho - stalo sa. Rýchlo, veľmi rýchlo a potom prišlo rozčarovanie a hanba. Ale ruku na srdce, práve takto nejako prežíva prvý sex veľký počet dievčat práve vo veku hlavnej hrdinky (tipujem že má 17 rokov, keďže v knihe som to nevyčítala, alebo možno prehliadla?) V každom prípade len dotvára dej knihy a nie je nijako smerodajný, takže môžme na neho zabudnúť a ísť ďalej.

Hlavný dej sa točí okolo hlavnej hrdinky Kiry. Na školskom výlete v Berlíne, odíde tajne z hotela spolu zo svojimi staršími spolužiačkami ktoré ju vyzvú na cestu odvahy. Prejsť 100 krokov tmavým parkom. Ibaže dotyčné slečny sa schovajú - ujdú a Kira ostane celkom sama v cudzom meste plnom asociálov. Hm, kde ostal učiteľ? Ako to, že ich ubytoval a viac sa o nich nestaral? Prečo bol s celou skupinou sám? No neviem, ale ak by som mala pustiť dieťa na takýto "výlet", to ho tam radšej odveziem pod mojím dohľadom. Kira má samozrejme šťastie na "náhodného" mladého muža, ktorý jej pomôže. A odteraz ide kniha dolu vodou. Okrem toho že má dotyčný všetky vlastnosti ktoré obdivuje, miluje všetko zelené čo ona, má aj rovnaké záujmy = nezdá sa vám to čudné? Na tomto mieste začala moja hlava robiť jemné pohyby do strán s podtitulom - "och Bože". Vymenia si čísla a z hlavnej hrdinky sa stáva nemysliaco - nechápavo - nesamostatná bytosť závislá na správach od dotyčného, ktorému po 2 dňoch už vyznáva lásku. No zbohom, ak takto reagujú všetky dnešné tínedžerky. To si rovno môžem hodiť laso, drahému urobiť uzlík a ani sa o druhé dieťa - dievča radšej nepokúšať, inak by ma trafil šľak.

Aspoň že ten koniec už mal nejaký rozbeh, bol trochu dramatický, trochu hororový, dosť temný a do poslednej chvíle som čakala čo sa z toho Gunnara vykľuje a čo ešte môže vymyslieť aby to viac zdramatizoval. Napriek tomu že to bola tragická negatívna postava, mal svoje čaro, a taktiež mal svoj cieľ za ktorým tvrdo išiel. Hlavná hrdinka sa však zmenila na neslano - nemastno - letargickú postavu, ktorá keby na konci umrela, ani by mi to veľmi žily netrhalo. Kniha skončila podľa mňa dosť neukončene (mám rada konce, kde je vysvetlený aj ďalší život hlavných hrdinov, prípadne čo s nimi bolo potom, alebo ak sú načrtnuté nejaké nevyriešené vzťahy, očakávam že sa na konci vysvetlia, nejako uhrajú, nejako skončia). Hm, asi napíšem autorke nech mi pár vecí vysvetlí :)

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára