nedeľa 8. februára 2015

Lukáškova knižnica #1

...alebo, ako sme sa učili láske ku knihám od narodenia

Milujem knihy odmala. K tejto láske ma viedli rodičia, hlavne mama, ktorá je tiež obrovský knihomil. A určite bude knihomil aj môj syn Lukáško, teda aspoň dúfam že sa v tomto podá na mňa a nie na manžela, ktorý je absolútny nečitateľ. Preto som začala s nákupom detských kníh už pred jeho narodením a preto mu tie knihy pchám všade, kde sa dá.

Začali sme peknými veľkými látkovými knižkami, ktoré sa zo začiatku síce používali skôr ako vankúše pri ležaní na podlahe, ale dúfam že účel to začalo plniť a že si Lukáško uvedomil, na akom poklade začal spávať :-)
Červená kniha je veľký formát a ozaj mäkká, s názvom Baby panda, síce v nórčine, ale super veľkým zrkadlom na konci.
Obrázková látková knižka bez názvu so zvieratkami je z Tesca.
Aktive lille baby je kniha v nejakom pre mňa nepochopiteľnom jazyku (asi opäť nórčina), má však nádherné fotky detských tvári.
Žltočierna látková skladacia knižka je z vydavateľstva Ladybird, opäť s malým zrkadielkom.
Skladacia trojuholníková kniha má tiež zrkadlo (neverili by ste ako sa dokáže malé dieťa vkuse v zrkadlách obzerať), a je v nórčine, so základnými obrázkami vecí,ktoré pozná každé dieťa - banán, cumeľ,podbradník, lopta a podobne.
Látková kniha od Simba baby ešte poslúži v budúcnosti, keďže na každej strane má číslovku a príslušný počet zvieratiek.

Keďže som potrebovala mať knihy poruke aj pri kočíkovaní, hľadala som také, ktoré by sa na kočiar zavesiť dali a nestratili by sme ich po ceste.

Žltá kravička od Galtu má v brušku ukryté obrázky domácich zvieratiek a po stlačení hlavy múka.
Nasledujúce dve knihy sú tiež od Galtu,fialová so slimákom má super šušťavé stránky s lúčnymi zvieratkami, druhá tiež šušťavá obsahuje domáce zvieratká. Obe majú aj interaktívne častí ako pohyblivé látkové krídla, napodobeniny kožušiny, chvostíky a podobne.
Obe ďalšie knihy - Beauty Baby a Baby Dream majú skvelý hebký povrch a nádherne farebné obrázky zvierat a kvetov.
Posledná kravička je z vydavateľstva Svojtka&Co, a okrem obrázkov kravičky pri rôznych činnostiach obsahuje aj popis - čože to vlastne robí v českom jazyku.

Uvedomujem si, že látkové knihy nie sú na dlhšie obdobie dieťaťa, ale podľa mňa sú skvelým začiatkom v učení prvých čitateľských návykov malých detí. Za mňa vrelo odporúčam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára