streda 18. marca 2015

Drašar Jiří - Cesta ohněm a jiné povídky

Vydal: Fragment, 2012
Väzba brožovaná bez prebalu
Počet strán: 264
Jazyk: český

Anotácia:
Jeden z vítězů soutěže Hledá se autor bestselleru přichází se svou první knihou povídek! Příběhy a postavy, které jsou obyčejné jen zdánlivě, vás pohladí po duši a možná vám budou i trochu povědomé.
Obsahuje povídky:
Kamarád Kuba
Poslední cesta
Vánoční mráz
Cesta ohněm
Muž a jeho chlapec

A ako to vidím ja?
Ku knihe som sa dostala pri upratovaní knižnice, respektíve keď som si lámala hlavu, ako sa niektoré knihy ku mne dostali. A začala som premýšľať, či by nebolo možné niečo vyradiť, presunúť, alebo nejakým spôsobom pozmeniť, jednodoucho trošku moju knižnicu prevzdušniť :-)

Hneď na prvej poviedke som sa rehotala ako blázon, až si ma manžel nezakryte premieriaval pochybovačným pohľadom, ale keď si prečítate príbeh kamaráda Kubu - Čubu, budete sa chechtať aj vy. Obdivujem jeho nadhľad a schopnosť spraviť si srandu aj sám zo seba. To je u ľudí so ZŤP (zdravotne ťažko postihnutí) naozaj ojedinelé.
V poviedke Poslední cesta si vstúpite do svedomia a začnete sa zaoberať svetom starých ľudí, ich schopnosťami, radosťami a aj smútkom, ak ich príbuzní odložia do Domova seniorov. Ani tam však niektorí nestrácajú nádej a to je na nich obdivuhodné.
Pri poviedke Vánoční mráz vám bude smutno, spomeniete si na všetky svoje sviatky a dáte si predsavzatie do budúcna. Vaše budúce Vianoce budú určite nádherné, o mojich vôbec nepochybujem, začínam už teraz plánovať.
Cesta ohnem nie je len poviedka o prekonaní samého seba, ale aj nájdení nových priateľstiev a spriaznených duší.
A v poslednej poviedke vám bude stískať srdce, zamyslíte sa nad tým, aký ste rodič a akým rodičom by ste mohli byť. Myslím, že parafráza s Vianočnou koledou je naozaj skvelým zrkadlom na pozretie sa samého na seba.

Ku knihe som pristupovala dosť zaujato, väčšinou ma poviedky rádoby "spisovateľov" nezaujmú. Och, ako som dostala na hubu! Táto kniha je božská. Každá poviedka je nádherná, ucelená, obsahuje ľudský podtón, proste krása. Nenašla som nič iné od tohto autora, ale ak niečo napíše...prosím, prosím, napíšem ti svoj mail, chcem to čítať na 100%.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Kniha je skoro dokonalá, ale viete... hľadám "Dokonalosť nad dokonalosť" :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára