streda 25. marca 2015

Riordan Rick - Bohovia Olympu 1: Proroctvo

Vydal: Fragment, 2013
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 520
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Mocní bohovia Olympu sa opäť prebúdzajú v novej vzrušujúcej sérii Ricka Riordana!
Voľné pokračovanie napínavej dobrodružnej série Percy Jackson práve začína!

Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo, ktorí majú, podobne ako Percy Jackson, čiastočne božský pôvod. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…

Riordan vypočul žiadosti fanúšikov a tentoraz čerpal nielen z gréckej, ale i z rímskej mytológie. Po vydaní prvého dielu nazvaného Proroctvo sa v USA zopakoval úspech Percyho Jacksona - kniha sa okamžite dostala na predné miesta rebríčkov amerických bestsellerov vrátane prestížneho rebríčka New York Times, kde dobyla prvú priečku.

A ako to vidím ja?
Začiatok bol sľubný. Jason sa prebudí v autobuse, nič a nikoho si nepamätá, proste amnézia ako svet. Do toho tam pokrikuje tréner Hedge, ktorých všetkých naháňa a diriguje, a z ktorého sa vykľuje...koza, pardón satyr. A keď sa nachádzate na sklenenom chodníku ponad priepasť v Grand kaňone (óó, la lá, tam by som raz chcela byť), doženú sa búrkové vetry, ktoré vás chcú zabiť (ok, toto nie, nerada niekam padám).

Myslím, že zoznámenie s novými bolobohmi, síce ešte neurčenými je vcelku zaujímavé, taktiež ich doprava do Tábora polokrvných a následné priznanie sa rodičov-bohov k svojim potomkom. Dotiaľ mala kniha celkom rýchly ráz, niečo sa dialo, prežili sme riadnu akciu.

Avšak potom nastal útlm. Stále sa niečo nepovedalo, nikto nič nevedel, nikto nechcel nič prezradiť, vravelo sa v hádankách...ono je to super, 3 strany, potom už to ide riadne na nervy. Chápem že autor musel nastoliť nejaký problém, nejaký úvod do deja, ale na 211 strane som sa začala mierne povedané nudiť ako pes, a nebyť toho že je kniha z knižnice (a baktérie sú všade), asi by som ohlodala rohy knihy.

"Nemôžete nám to vysvetliť?"
"Na to zabudni! Neprináleží mi zasahovať do Hérinho plánu. Nie div, že ti zobrala pamäť."
- str.213

"Vy nechápete, čo sa deje, však nie, moji milí?" - str.291

Musím povedať, že ma to rozčuľovalo riadne. A keď do toho zamiešate rímsku mytológiu, tak je to totálny galimatiáš. Grécku mytológiu si pamätá snáď každý, ak si ju nečítal v detstve sám, povinné čítanie a Staré grécke báje a povesti sa mu o to postarali na 100%. Ale ruku na srdce - rímska mytológia? Prešla niekedy okolo mňa? Darmo je na konci knihy malý slovník s vysvetlením niekoľkých mien, v polke slovníka som sa stratila úplne.

Vadilo mi aj to rozvláčne naťahovanie výpravy, na ktorú sa Jason, Piper a Leo vybrali. Chápem, že na svojej ceste mali prekážky, i keď som veľmi nepochopila, prečo museli stretnúť Médeu a Midasa (asi jedine kvôli tomu, aby nám to nastolilo rímsku mytológiu - toto si ešte musím overiť), ale naťahovať to na 200 strán? Podľa mňa by stačila aj tretina.

Musím však na koniec uznať, že záver bol parádny, akcia ako má byť, konečne sa Jasonovi rozjasnilo v gebuli, niečo sa vysvetlilo, položili sa základy pre ďalšiu výpravu a ... všimli ste si v anotácii, že Percy Jackson zmizol? Ak chcete vedieť kam, dozviete sa to až v druhom diely :-)

Pôvodne som chcela dať tejto knihe tak 2,5-3 hviezdičky, ale zakaždým keď si spomeniem na trénera Hedga:

Tréner Hedge urobil, čo sa od neho dalo čakať. Natiahol palicu a zreval: "Smrť!"

...rehocem sa ako ťava :-D

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára