sobota 18. apríla 2015

Tinterová Amy - Reset 1: Reset

Vydal: Egmont SK, 2013
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 384
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Pred piatimi rokmi dvanásťročnú Wren trikrát strelili do hrude. Po 178 minútach vstala z mŕtvych ako resetka: silnejšia, rýchlejšia, odolnejšia. A bez emócií. Ale je to skutočne tak?

Pred piatimi rokmi dvanásťročnú Wren Connollyovú trikrát strelili do hrude. Po 178 minútach vstala z mŕtvych ako resetka: silnejšia, rýchlejšia, odolnejšia a bez emócií. Čím dlhšie sú totiž reseti mŕtvi, tým menej ľudského v nich po oživení zostáva. Wren 178 je najnebezpečnejší reset v Texaskej republike. Teraz, ako sedemnásťročná, slúži v polovojenskej jednotke Korporácie pre ľudskú evolúciu a zaľudnenie.
Wren je skúsená bojovníčka poverená výcvikom nových resetov, ale jej posledný nováčik - Callum Reyes - je najhorší, akého kedy videla. Callum bol oživený už 22 minút po smrti, a tak prakticky zostal človekom. Má príliš pomalé reflexy, nevhodné otázky a jeho večný úsmev vyvádza Wren z miery. Stále však zodpovedá za jeho výcvik. Keď Callum odmietne splniť rozkaz, dostane Wren poslednú šancu podriadiť ho disciplíne - inak ho bude musieť zlikvidovať. Wren doteraz poslúchla každý rozkaz a vie, že keď sa vzoprie, zlikvidujú aj ju. Ale zároveň sa nikdy necítila taká živá ako s Callumom...

A ako to vidím ja?
Zo začiatku sa Wren javí ako robot bez citov. Robí, čo jej prikážu, zabíja, vykonáva svoju prácu, na nič sa nepýta, od ostatných sa drží bokom, respektíve si zachováva odstup a oni rešpekt. Priznám sa, Wren sa mi páčila od začiatku. Tým, aká bola silná, ako sa zmierila so situáciou, a aj tým, ako túto situáciu popísala a jednoducho ma vtiahla do príbehu. Vysvetlila, čo sú to Reseti, ako vznikajú, aj to, ako sa ich ostatní ľudia boja.

Tiež som ju aj trochu ľutovala, pretože život - aj keď v jej prípade život po smrti a znovuživot - bez citov je prázdny, príchod Calluma naznačil, že sa začínajú diať zmeny. Nemám rada stále to isté klišé v knihách, kde príde hlavný hrdina a hrdinka cíti nie že motýle, ale rovno celý vodopád motýľov a začne sa meniť (na slaboduchú chuderu bez kúska IQ). Tu to našťastie nebolo. Callum 22 (keďže sa prebudil 22 minút po svojej smrti) jej dáva samé logické otázky a pýta sa, na čo Wren doteraz nebola zvyknutá. Nikto sa jej na názor nepýtal a ona konečne začína používať mozog a začína tiež premýšľať, prečo je to tak, ako to je. A ako by sa to dalo zmeniť, prípadne ako by mohla pomôcť nie len sebe.

Kniha mala spád, dej, nenašla som žiadne hluché miesta, jednotlivé časti na seba nadväzovali a vťahovali do príbehu. Na jednej strane som im držala palce, na strane druhej som ich ľutovala. A strana tretia? Moja zadná časť sa ozýva, že sedieť do 2 rána skrčená v kresle nie je dobrý nápad, len čo už so mnou, keď som knihu musela dočítať? :-D Pre mňa to bola jedna z tých lepších = perfektných kníh. Apropo, vie niekto, či u nás vyjde aj 2.časť?

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

1 komentár:

  1. Kniha vypadá opravdu zajímavě. Mám pocit, že by mě i bavila, tak snad se k ní brzy dostanu. :)
    Pěkná recenze!

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť