pondelok 1. júna 2015

The Fairytale Tag ~ Rozprávkový tag


Páčia sa mi tagy, pri ktorých musím rozmýšľať, akú knihu by som k nim zaradila, alebo na akú knihu sa jednotlivé otázky, či časti vzťahujú. Samozrejme podľa mňa :-)
Tento tag som našla u 3 dievčat – Maggie, Barbory a Viktórii a rozhodla som sa tiež zapojiť.

Časť prvá: Klasické princezné

1.) Pinokio - Chlapec, ktorého nos rastie, keď klame
Existuje nejaká kniha, o ktorej klameš, pretože sa hanbíš za to, že sa ti páčila? 
Ja: Nie, myslím, že taká kniha neexistuje. Ak sa mi niečo páči, poviem že sa mi páčila. A ak sa mi nepáči,... no, nemám problém ju zakopať pod čiernu zem (obrazne samozrejme).

2.) Kráska a zviera - Dievča, ktoré sa zamilovalo do osobnosti 
Akú knihu zbožňuješ, ktorá má otrasnú obálku? 
Ja: Tajomný ostrov od Julesa Verna. Mám knihu v 2 vydaniach (jednu novú od sestry a jednu starú z roku 1957 od otca), ale obálky sú teda fakt otrasné. To nemohli takej úžasnej knihe za tie roky vymyslieť niečo zaujímavejšie? 

3.) Snehulienka - Lovená kvôli jej kráse 
Kupuješ si knihu len na základe jej obálky? Ak áno, tak aká bola posledná?
Ja: Nie. Síce ma niekedy obálky naozaj zaujmú, ale dávam si na knihy pozor, respektíve vyberám len tie, ktoré ma zaujmú anotáciou. Ak má kniha zaujímavú anotáciu, a k tomu ešte krásnu obálku, je to len plus. Naposledy to bola kniha Zavři oči od Silvany Giacobini. 
 
4.) Šípková ruženka - Prekliata spánkom, zobudená bozkom z pravej lásky 
Aký je tvoj obľúbený knižný pár? 
Ja: Rozhodne Clary a Jace. Tým dvom som držala prsti ešte viac ako Rose a Dimitrimu.

5.) Malá morská panna - Vzdala sa svojho starého života pre lásku 
Skúšaš niekedy nové žánre, alebo radšej zotrvávaš s tými, ktoré dobre poznáš a máš rada? Ak skúšaš nové žánre, aký bol naposledy? 
Ja: Sem-tam mám pocit, že by som mala vyskúšať niečo nové, prípadne prečítať niečo, čo by ma inak asi nebavilo. Takýmto prípadom je aj kniha Město stínu od Ariany Franklinovej. Podľa anotácie je to historický triller, odohrávajúci sa v roku 1922.

6.) Popoluška - Tá, ktorá stratila črievičku po polnoci 
Pri ktorej knihe si naposledy vydržala hore celú noc? 
Ja: Poslednú dobu, alebo skôr roky už nečítam knihy až do rána. Možno je to vekom, ráno som potom ako vypľutá myš, alebo aj tým, že pri 2,5ročnom dieťati musíte fungovať či chcete alebo nechcete, takže vyspať sa je nevyhnutnosť a je to prvoradá činnosť aj pred čítaním kníh. Sú však knihy, pri ktorých som sa sem-tam zabudla, alebo som ich silou-mocou chcela dočítať a tak som sedela v kresle do 2 rána. Naposledy to bolo pri knihách od Michaely Elly Hajdukovej.

7.) Zlatovláska - Zavretá vo veži 
Aká je najhoršia kniha, ktorú si čítala za posledný mesiac? 
Ja: Za posledný mesiac jednoznačne Miniaturista, ktorý ma sklamal na celej čiare. Sľuboval, čo nedal a doteraz nechápem to označenie bestseller roka. Pre mňa to bol len historický román z Amsterdamu, akých je všade dosť


Páči sa vám tento tag? Myslím, že podľa názvu „Časť prvá: Klasické princezné“ je predpoklad, že to bude mať aj nejakú druhú časť, ktorú si určite nenechám ujsť. Pripojte sa aj vy a dajte o sebe vedieť.

4 komentáre:

  1. S Miniaturistom musím súhlasiť, pre náhernú obálku a tajomnú anotáciu ( a samozrejme, cenu 15E ) som čakala viac.
    A s Clary a Jaceom si na ktorej knihe? :D Ja som zamrzla na 4-ke a a uprednosťujem radšej Malec ( Magnus + Alec )
    Pekný TAG :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. TMI som zatiaľ prečítala 3 knihy, 4 je kúpená, ale chcem si najprv dokúpiť aj 5 a 6 a potom to prečítať odznova a všetky spolu :-)

      Odstrániť
  2. Takže miniaturista nič moc? :o Óu škoda očakávam veľa :D Super že si sa zapojila :) !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neočakávaj, po polke som ju chcela odhodiť, dočítala som so zaťatými zubami. Mala som ho dať prečítať len mame, je to taký historický román pre staršiu generáciu :-)

      Odstrániť