utorok 14. júla 2015

Riordan Rick - Bohovia Olympu 2: Neptúnov syn

Vydal: Vydavateľstvo Fragment, 2014
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 488
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Nezvestný Percy Jackson sa vracia späť!

Stratil však pamäť a nevie, kto je, odkiaľ prichádza a aké je jeho poslanie. Z hlbokého spánku sa zobudil u vlčice Lupy, ktorá ho poslala do Tábora Jupiter, rímskej obdoby Tábora polokrvných. Všetci okolo neho ho považujú za syna boha Neptúna, rímskeho boha morí.

Spoločne s ďalšími členmi tábora, Frankom a Hazel, odchádza na Aljašku, aby naplnil dávne proroctvo. Podarí sa im tam oslobodiť boha smrti Thanata, ktorého uväznili obri? Aké ďalšie nebezpečenstvá čakajú Percyho, ktorému sa počas cesty začína vracať pamäť?

A ako to vidím ja?
Priznám sa, pri prečítaní prvého dielu ma dosť štvalo, ako sa to pomaly rozbiehalo a ako bolo všetko zahalené tajomstvom a nikto nič poriadne nevedel. Preto som sa trošku bála druhého dielu, keďže podľa anotácie malo ísť o podobný príbeh, ale podaný inými osobami a v inom – rímskom tábore. Taktiež, v prvom diely bola dosť často spomínaná rímska mytológia a z tej som totálny jeleň, takže som sa obávala, či vôbec dočítam diel druhý a či nebudem mať z toho v hlave galimatyáš.

Neviem, či spisovateľ čítal moju recenziu prvého dielu (asi nie, lebo kniha vyšla už dávno), ale akoby sa tak stalo, pretože všetky chyby a časti, ktoré mi liezli na nervy odstránil! Percyho naháňajú gorgóny, respektíve jej dve sestry a chcú sa pomstiť za smrť tej prvej (ktorá umrela v prvom diely inej = predchádzajúcej série). Neumierajú, síce sa rozpadnú na prach, ale stále sa vrátia z ríše mŕtvych. Percyho niečo neodolateľne vedie do skrytého údolia, v ktorom sa nachádza Rímsky tábor polokrvných.

Hneď v bráne stretáva Franka s Hazel, z ktorých sa vykľujú super spoločníci a ako sa aj skoro ukáže, aj spoločníci na cestu – výpravu. Hazel je dcérou boha podsvetia, v rímskej mytológií nazývaného Plutón (v gréckej Hádes) a Frank je synom boha vojny Marsa (v gréckej mytológií Ares). Keď ich Mars nanominuje na výpravu, pri ktorej majú na Aljaške nájsť Thanata, boha smrti a vyslobodiť ho z rúk giganta Alkyoneusa, musia aj navrátiť česť ich 12 kohorte, ku ktorej patria a taktiež nájsť svoje utajené a neutajené nadania (hlavne Frank) a spomenúť si, kto vlastne sú (teda Percy).

Táto časť sa mi čítala veľmi ľahko. Možno to bolo aj tým, že základné tajomstvo straty Percyho pamäte som už poznala. Možno to bolo tým, že aj Proroctvo siedmych už bolo prezradené. A možno to bolo tým, že som sa na ďalšie príbehy a dobrodružstvá tešila, lebo kniha mala spád, mala dej, nestála na jednom mieste a nerečnilo sa v nej na 10 strán (ok, ak by som bola pri tej rozprave v senáte, tak Oktaviána uškrtím holými rukami – dúfam, že v ďalších dieloch na neho príde, „prevíta“ jedného).

Za seba určite odporúčam, je vidieť, že spisovateľ prepracoval nielen postavy, ale aj dej. Frank je taký silák, macko, ale strašne milučký a Hazel je hrdinka, ktorá si už toho preskákala dosť, ale ktorú budete ľutovať a mať radi súčasne. A ja si určite zoženiem ďalší diel (lebo tento druhý skončil tesne pred tým, ako sa obe výpravy - Jasonova aj Percyho - konečne stretnú :-)

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára