piatok 27. novembra 2015

Futová Gabriela - Nototo a strašidelná škola Elvíry Múdrej

Vydal: Slovart, 2015
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 136
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Objavte so svojimi deťmi čarovný svet strašidelnej školy Elvíry Múdrej!

V škriatkovskej škole učiteľky Elvíry Múdrej stretneme písmenkového škriatka Notota, Jajku, ktorá nájde aj ihlu v kope sena, skackajúceho Hophopa a mnohých iných.

Škriatkovia sa na vlastnej koži učia, čo je ozajstná hrôza, ale aj ako nepodľahnúť svojmu strachu a zachrániť seba i druhých v akejkoľvek nebezpečnej situácii.

Veď strach má naozaj veľké oči.

A ako to vidím ja?
Gabiku Futovú milujem. Naozaj! Takou tou zbožňujúcou, platonickou, nehynúcou, obdivujúcou láskou. Jej knihy sú podľa mňa úžasné, nádherné, vtipné.... A viete čo? Pre mňa sú jedny z naj. Myslím si, že je to autorka, ktorá sa tu jedného dňa objavila, aby zaplnila prázdne miesto medzi slovenskými spisovateľkami a ktorá si to čestné miesto udržiava každou svojou knihou.

Nie, nie, nerobím jej platenú reklamu (mimochodom, Gabika, ak to čítaš, čokoláda poteší vždy :-) ). Ide o to, že každá jej kniha je niečím iná, nová, výnimočná. Tak je to aj s jej poslednou knihou ktorá sa mi dostala do rúk.

Priznávam, hneď na začiatku knihy som sa poriadne zamotala. Kniha totiž nezačína príbehom, ale škriatkovskou encyklopédiou, z ktorej sa dozvieme mená a opisy rôznych škriatkov.

Zoznámime sa s Elvírou Múdrou, učiteľkou všetkých škriatkov a taktiež jednotlivými škriatkami, ktorí majú mená podľa toho, kedy a v akej situácií prišli na svet. Napr.:

- škriatok Nototo prišiel na svet, keď sa prváčik snažil krasopisne niečo prepísať, ale do zošita spravil machuľu a mamka to slovne nezvládla,

- škriatkuľka Jajka sa narodila v ihelníčke (Jajaj asi povie každý kto sa omylom pichne),

- a tak by sme mohli pokračovať ďalej so škriattkovskými menami ako: Hlavaderavá, Pozor, Matičkaskákavá, Mňaporazí, Vylezleboťakopnem, Keďťachmatnem, Dohája a podobne.

Musím sa však aj priznať, že táto kniha nie je u mňa na plný počet bodov. Príbehy zo života detí, či zvierat sa mi od tejto spisovateľky páčia viac. Pripadajú mi viac vtipné, povedala by som osobnejšie prežité. Škriatkovia sa ma až tak veľmi nechytili. A nepáči sa mi slovo strašidelná v názve knihy. Neviem, či som už naozaj taká veľká, alebo to dieťa vo mne už dospieva, ale ja som v tejto knihe = škole nič strašidelné nenašla. Viac by sa mi tam hodil názov škriatkovská škola, ale to už vymýšľam, viem :-) Napriek týmto mojím výhradám knižku určite odporúčam, podľa mňa si nájde svojich verných a priaznivých čitateľov.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára