utorok 17. novembra 2015

Gaiman Neil - Našťastie nemáme mlieko

Vydal: Albatros, 2015
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 88
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Viete, čo všetko sa môže prihodiť, keď vaša mamka odíde na služobnú cestu a v rukách to má otec?

Nevšedný a úsmevný príbeh z pera obľúbeného spisovateľa Neila Gaimana. Malým hrdinom knižky mama pred odchodom zanechá naozaj dlhý zoznam povinností. Na ňom je aj poznámka, aby nezabudli kúpiť mlieko. A tak sa poň otec vyberie pred raňajkami, no trvá mu to až podozrivo dlho.

No aj obyčajný nákup sa môže zmeniť na veľké dobrodružstvo, počas ktorého stretnete napríklad dinosaury, zelených mimozemšťanov, pirátov či iné podivuhodné bytosti.

A ako to vidím ja?
Táto útla knižka je určená ako rozprávka pre deti. Netuším aké staré, keďže vekové ohraničenie som nikde nenašla, ale tipujem tak 6-9 rokov. Svojím spôsobom je milá, bláznivá a nahádza sa v nej početné množstvo postáv, ktoré deti určite zaujmú. Po prvotnom prečítaní som bola trochu v "šoku", prečo si toto dielko vlastne zaslúžilo tú česť a vydali ho knižne.

Rozmýšľala som, či to nebolo kvôli menu autora, keďže je dosť známe a knihy od neho idú na dračku. Sú dokonca obľúbené aj medzi filmármi. Za autorom nezaostáva ani ilustrátor, menom Chris Riddell, od ktorého som akurát nedávno čítala knihu Fantómová Ada a myší duch a tiež to bola dosť šialená jazda so zvláštnymi menami, názvami, bytosťami a celkovo všetkým ostatným okolo.

Po prvotnom zamyslení a ubraní veľkého počtu rokov - ak by som toto čítala ako 7-8 ročné dieťa, asi by som bola nadšená. Možno nie úplne nadšená, ale kniha by si určite zaslúžila moju pozornosť a pri čítaní by som sa celkom bavila. Veď kto by nechcel otca, ktorý si aj z bežného nákupu mlieka donesie úžasnú historku o mimozemšťanoch, strojoch času, poníkoch, piraňách (o ktorých bola stále reč, ale príbeh o nich sa zabudol povedať) a o dinosauroch, ktorí pracujú pre mimogalaktickú políciu?

Ak by som bola dieťa, a takúto historku by mi rozprával niekto blízky, asi by som stála s ústami dokorán a neveriacky vytriešťala oči. Ako inak by sa dala počúvať tá najbláznivejšia výhovorka na to, prečo prišiel otec neskoro s mliekom z obchodu? Knihu hodnotím kladne, aj keď vzhľadom k môjmu veku ju už sama pre seba hodnotím dosť naivne, deťom sa určite bude páčiť. A mimochodom, ja už teraz rozmýšľam nad tým, aké výhovorky si budem vymýšľať a ohurovať nimi môjho malého synátora, ak sa náhodou tiež raz zabudnem v obchode :-D

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára