nedeľa 6. decembra 2015

Mesačná chvastačka - November 2015

Toto meme má na svedomí Judit.
Cieľom je ukázať knihy, ktoré sme si za daný mesiac kúpili, vymenili, dostali, našli, alebo nejakým iným spôsobom k nim prišli a stali sa ozdobou našej knihovníčky.

Posledné mesiace zisťujem, že nič nestíham. Viem, že je to za prvé – robotou, ktorá ma síce napĺňa, ale zároveň oberá o 8 hodín (+- ďalšia hodina čistého času použitá na cestovanie) oberá o čas, ktorý by som inak venovala knihám. Nie žeby som tých 8 pracovných hodín nevenovala knihám (keď človek pracuje v knižnici, tak sa tomu nevyhne), ale ťažko môžem v práci čítať to, čo by som naozaj chcela. Po druhé – Lukáško má krásny vek = 3 roky a 3 mesiace, ale to zároveň znamená, že sa mu musím venovať ďalších 6 hodín doma a otvoriť knihu pri ňom teda neviem. A aj keď sa snažím čítať po nociach, na recenzie mi už ostáva minimum času a chuti, ktoré zase kompenzujem nákupom kníh a preto to u mňa vyzerá...no tak ako to vyzerá. Až sa raz začnem krotiť, určite o tom budete vedieť :-)

Kúpené knihy:
Pri nákupoch som sa mienila tento mesiac krotiť, ale hneď na začiatku mesiaca na mňa vybafla moja riaditeľka, že na Bibliotéke so mnou počíta a ja som vedela, že to dopadne hrozne. A že určite pôjdem domov nie s jednou, ale rovno s tromi cestovnými taškami. Našťastie ma poverila viesť služobné auto, a tak som tých 800 kilometrov (tam i späť dokopy) v pohode prežila za volantom a síce na spiatočnej ceste s prepchatým kufrom, ale zvládla som to. A až doma som zistila, že som si pri tom mojom besnom nakupovaní nestihla urobiť na Bibliotéke ani jednu fotku!

Knihu Abedi Isabel – Isola som si chcela kúpiť už dávnejšie v Levných knihách, ale stále bola buď vypredaná na e-shope, alebo na predajni, takže na mňa počkala v Bratislave.
Pri každej chvastačke spomínam moje dielové šialenstvo, ktoré pri knihe Alexander Cassie - Edie Spence 1 - Noční směna chytilo svoj prvý dych, lebo druhý diel mám doma, a prvý bol v nedohľadne. Už nie je.
Po prečítaní Mega som začala byť trochu závislá od autora a tak keď som videla Alten Steve - Panství 2 – Vzkříšení, brala som ho. Však prvý diel tiež niekde kúpim.
Obálku má Bachmann Stefan – Vyvolený úplne nádhernú. Najprv som si myslela, že je to len rozprávka, ale po prečítaní anotácie som ju prihodila na svoju kôpku.
Mám rada dystópie a keď som naďabila na knihu Beck Glenn a Parkeová Harriet - Agenda 21, prečítala som rovno prvých 20 strán a musela som sa na silu odtrhovať od čítania.
Po zážitku v Egypte, kde nás pri šnorchlovaní vyháňali z vody kvôli žralokovi, som bola istá čas „závislá“ od filmov o žralokoch, takže Benchley Peter – Čelisti bola nevyhnutná súčasť mojej kôpky.
Nastupujú opäť dielovky, konkrétne 4 časť Cruz Melissa de la - Modrá krev 4 – Spící tajemství .
Musím sa priznať, že knihy nakupujem väčšinou podľa obálky, ale pri tejto Forstchen William R. - Vteřinu poté ma zaujala anotácia, kúsok z knihy a odišla so mnou.
Sem-tam sa aj majster tesár utne, a aj keď na Bibliotéke sa mi páčila Gilbertova Elizabeth - V dobrém i v zlém, teraz rozmýšľam, či je to vôbec moja šálka kávy, hm.
Po tejto knihe Greene Jonathan a Baer Neal - Až na konečnou tmy som pokukovala aj na megaknihách, odišla so mou.
Obálka tejto knihy ma upútala už zdiaľky Grylls Bear - Mise přežít 2 - Cesta vlka, a opäť som až doma zistila, že to druhý diel, čo už.
Taktiež ako večný upíro-maniak, akonáhle zbadám knihu na túto tému - Humphreys C.C. - Vlad - poslední zpověď, musím si ju prečítať.
Podľa anotácie vyzerala kniha Koontz Dean - Tajemný Thomas celkom fajn, opäť som doma zistila, že to môže aj nemusí nadväzovať, pravdu povediac ešte som to celkom nerozlúskla.
Po týchto dieloch Krentz Jayne Ann - Whispering Springs 1 - Záblesky stínú a Krentz Jayne Ann - Whispering Springs 2 - Pravda nebo věrnost som túžila dávnejšie, ale na e-shopoch je stále vypredaný jeden diel, som rada, že tu boli oba.
Sériu Cherub som začala čítať pred dávnymi rokmi a tuším som sa dostala len k 3 dielu, takže keď som zbadala Muchamore Robert - Cherub 7 – Pád, brala som ho, síce diel siedmy, ale tieto knihy sa dajú čítať aj zvlášť.
Mám pocit, že ten hore ma pred veľtrhom vyslyšal, pretože som na ňom nachádzala knihy, o ktorých som čítala, o ktorých som rozmýšľala a ktoré som stále nestihla nejako objednať. Aj O´Malley Daniel - Hra věží bola jednou z ich.
Knihu Osbourneová Sharon – Pomsta som chytila do rúk len kvôli známemu menu a naozaj je autorkou manželka Ozzyho.
Táto kniha Ripleyová Fay - Čo bude na obed? Jednoduché recepty a chutné jedlá na každý deň ani nie je veľmi kúpená, dostala som ju ako darček pri nákupe nad 25€ v nemenovanom stánku.
O Stevensová Tylor - Lovkyně informací 1 - Lovkyně informací som taktiež čítala a rozmýšľala nad ňou.
Opäť výstrel na slepo, u Taylor Cally - Nebe může počkat sami veľmi páčila obálka, tak sa nechám prekvapiť.
Na Bibliotéke sme boli 3 dni a keďže sme odchádzali v sobotu na obed, ešte som rýchlo obiehavala stánky a hľadala, čo mi ušlo. Tieto dve knihy Toyne Simon - Zasvätený 1 – Zasvätený a Toyne Simon - Zasvätený 2 - Kľúč bola posledná kúpa a som na ne dosť zvedavá.
A poslednú knihu Adriana Macháčová - V slepej uličke bol opäť dar od pani pokladníčky, ktorá sa toho pre nás za 3 dni nablokovala na pokladni teda dosť.

Na Bibliotéke som minula všetko čo som mohla (lebo okrem svojich kníh som vliekla romantické knihy za 28€ pre mamu a výber všeličoho za 26€ pri Mišku), takže som horko zaplakala a sľúbila si, že do konca mesiaca určite nič nekúpim. Ibaže som nemala na FB stránke nájsť inzeráty jednej kočky, ktorá dosť lacno rozpredávala snáď svoju celú knižnicu a ktorá mala na predaj knihy, po ktorých som škúlila a škúlila dosť dlho.

Myslím, že ani nie je treba vysvetliť prečo, začo a načo som ich všetky objednala. Lebo som musela :-)
Caine Rachel - Upíři z Morganville 1 - Prokletý dům
Caine Rachel - Upíři z Morganville 2 - Ples mrtvých dívek
Caine Rachel - Upíři z Morganville 3 - Půlnoční ulička
Caine Rachel - Upíři z Morganville 4 - Slavnost bláznů
Reynard Sylvain - The Raven 0 – Princ
Reynard Sylvain - The Raven 1 - Temná Raven

Kniha Jonesová Darynda – Charley Davidson 3 - Třetí hrob přímo před nosem je poslednou knihou do série, ktorá mi chýbala.
A túto sériu ani nemusím vysvetľovať. CooBoo má nádherné knihy:
Higginsova Wendy - Svůdná trilogie 1 - Svůdné zlo
Higginsova Wendy - Svůdná trilogie 2 - Svůdné nebezpečí
Higginsova Wendy - Svůdná trilogie 3 - Svůdné zúčtování

Darované knihy:
Tento mesiac nehrozí žiaden sviatok, takže ani žiaden dar.

Vyhrané knihy:
Vyhrala som knihu, ale totálne som zabudla, či prišla na konci mesiaca, alebo kedy som to na tej pošte vlastne bola, takže bude v decembrovej chvastačke.

Knihy na zrecenzovanie:
Tento mesiac nič, spoluprácu nemám žiadnu, takže šťastie na recenzné výtlačky som tento mesiac nemala.

Vymenené knihy:
Vážne netuším, na čo mi bude celá séria v češtine a načo si zháňam jednotlivé časti v slovenčine. Na obranu snáď len toľko, že knihy majú krásne červené obálky.

Mead Richelle – Upírska akadémia 1 – Upírska akadémia

Detské knihy:
No, tento mesiac má Lukáško smolu, knihy som mu síce kúpila, ale dostane ich až pod stromček.

Sfilmované knihy:
Áno, áno, nakupujem aj dvdčka, hlavne ak majú základ v knihách. Ale nenarazila som na nič zaujímavé, takže nič.

Nájdené knihy:
Pridala som novú rubriku. Nájdené knihy sú knihy, ktoré niekde nájdem. Pre vysvetlenie: u nás na sídlisku máme knižný regál s knihami samozrejme, z ktorých si môžeme vziať knihy ktoré sa nám páčia, doniesť knihy ktoré už doma nechceme a ktoré si možno nájdu nových majiteľov. Je to taká výmena kníh zadarmo, pri ktorej ale nespoznáme bývalého, ani nového majiteľa danej knihy. Podľa mňa je to super nápad.

Bola som sa tam pozrieť len raz a narazila som na zaujímavú knihu, ktorá je pre mňa a moju prácu dosť osožná, keďže obsahuje súhrn literatúry a niekedy pri požiadavkách čitateľov naozaj tápem.
Literárny sprievodca (nielen pre maturantov)

A na koniec kompletná fotka nakúpených a vymenených kníh:

No wau, zase som na vysokom čísle. Tie čísla ma raz položia, bože, ako som mohla kúpiť 36 kníh? Na druhej strane moje nákupy majú aj jednu výhodu, manžel konečne uznal, že jedna knihovníčka nestačí a tak mi kúpil na Vianoce ešte jednu. A keďže som nevydržala čakať, už je postavená a založená knihami.Zatiaľ taká malá ochutnávka prázdnej police :-D, v najbližšej dobe sa chystám nafotiť komplet celú knižnicu a aktualizovať článok o Kúzelnej knihovníčke :-)
A čo vy? Máte niektorú z týchto kníh? Boli ste na Bibliotéke? Pochváľte sa, čo ste si odtiaľ doniesli.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára