štvrtok 7. januára 2016

Hawkins Paula - Dievča vo vlaku

Vydal: Slovart, 2015
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 320
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Psychologický thriller The Girl on the Train od britskej autorky Pauly Hawkins je označovaný za jeden z najlepších debutov roku 2015.
Príbeh čerstvo rozvedenej Ráchel býva často prirovnávaný ku Stratenému dievčaťu (The Gone Girl) alebo ku románu Dřív než půjdu spát.

Rachel každé ráno cestuje tým istým vlakom do Londýna. Vie, že pri jednom návestidle spoj vždy zastaví a že si chvíľu môže prezerať domy s malými záhradkami. Dokonca má pocit, akoby obyvateľov jedného z nich už poznala. Volá ich Jess a Jason a ich život sa jej zdá dokonalý. Škoda, že ona nemala toľko šťastia. Rachelino manželstvo sa rozpadlo, nedávno prišla o prácu, býva v podnájme a každý deň predstiera, že chodí do roboty. Potom však uvidí niečo šokujúce - oznam v novinách, že „Jess“, pani dokonalá, je nezvestná - a odrazu sa všetko zmení. Rachel má konečne šancu stať sa súčasťou života, ktorý pozorovala len z diaľky, a ukázať, že je oveľa viac, ako iba dievča vo vlaku.

A ako to vidím ja?
Rachel je nešťastná žena. Každý deň cestuje vlakom do „práce“, každý deň sleduje tú istú cestu a každý deň vyzerá ten šťastný zaľúbený pár, ktorému dala mená Jess a Jason. Až postupne sa dozvedáme, že tie domy nie sú pre ňu cudzie, pretože len o tri domy ďalej predtým Rachel bývala, mala manžela a možno bola aj šťastná.

Dnes sa opíja, myslí na bývalého, ktorý má už novú manželku a malú dcéru, a sem-tam, teda väčšinou ho v taký čas otravuje, vypisuje, vyvoláva a ide poriadne na nervy jeho terajšej manželke. Potom Jess zmizne a Rachel má pocit, že je v tom nejako „zainteresovaná“, že sa jej to nejako dotýka, že možno v tom čase bola blízko nej, alebo možno niečo videla. Ibaže... ibaže bola spitá ako doga, a má okno ako celé Anglicko a Írsko k tomu.

Musím povedať, že kniha vťahuje do deja naozaj postupne a zahráva sa s čitateľom naozaj excelentne. Nie som veľký čitateľ detektívok, alebo krimi kníh, o vrahovi netuším do posledných stránok a moje analytické myslenie v taký čas odchádza do teplých krajín. Pri tejto knihe som podozrievala naozaj každého zaradom. Netuším, prečo knihu prirovnávajú k tým dvom knihám v anotácii, avšak isté tajomno a naozaj skvelá zápletka tomu dávajú dobrý šmrnc. Za mňa teda knihu hodnotím naozaj dosť kladne. Nie je to síce na 5 hviezdičiek, ale určite ide o skvelú knihu, ktorá stojí za prečítanie.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára