štvrtok 14. januára 2016

Maas Sarah J. – Trón zo skla 1: Trón zo skla

Vydal: Slovart, 2015
Väzba brožovaná
Počet strán: 375
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Prvá časť novej úspešnej epickej fantasy ságy.
Séria Trón zo skla bude veľkolepá, šesťdielna epická fantasy.

V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu.

Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

A ako to vidím ja?
Celaena Sardothien je skvelá hrdinka. Tvrdá, vraždiaca, inteligentná, neskutočne silná, celkom vtipná, neúprostná, ale i tichá, zbabelá či milá. V každom prípade je to útle, 18-ročné žieňa, ktoré sa narodilo síce do šťastného sveta, ale už viac ako polovicu života žije v svete temnom, v ktorom si Adarlanský kráľ podmaňuje všetko navôkol.

Keď si ju princ Dorian vyberie ako svoju zástupkyňu do súťaže vrahov, Celaena Sardothien pochopí svoju šancu a snaží sa ju uchopiť do rúk, aby jej neušla. Nebude to však také jednoduché. Okrem toho, že musí obstáť v skúškach, musí poraziť ostatných 23 kandidátov. Ďalej nesmie veľmi vytŕčať, aby na seba neupozornila, keďže súťaží inkognito. Do toho sa musí vysporiadať s viacerými vecami. Musí zistiť, kto vraždí ostatných súťažiacich, ale hlavne si musí dať pozor, aby sa ani ona nestala obeťou.

A samozrejme, nemohla by to byť pekná, blonďatá hlavná hrdinka, do ktorej sa zamiluje princ Dorian a ktorá mu jeho bozky opláca. Avšak aj kapitán Chaol vie na nej nechať oči. Či je len priateľ? A čo Celaena Sardothien? Ako si vyberie? Vyhrá? Zistí, čo sa deje na hrade? Nájde si priateľov, či spojencov?

Kniha sa číta veľmi dobre. Dokonca som sa viackrát pristihla pri tom, ako od nedočkavosti doslova hltám stránky a potom som sa potupne vracala späť, pretože som si uvedomovala, že mi niektoré časti ušli. Podľa informácií z internetu pôjde o 6-dielnu sériu, a ja jej momentálne nedávam 5 hviezdičiek len kvôli tomu, že sa neviem dočkať pokračovania a porovnávania, ktorý diel bude ten najlepší. Napriek tomu je kniha skoro dokonalá.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára