utorok 19. januára 2016

Maas Sarah J. – Trón zo skla 2: Koruna z temnoty

Vydal: Slovart, 2015
Väzba brožovaná
Počet strán: 392
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Predtým bola smrteľne nebezpečná. Teraz je nezastaviteľná.

Boj o záchranu kráľovstva sa v románe Trón zo skla len začal. Koruna z temnoty je očakávané a napínavé pokračovanie jednej z najpopulárnejších fantasy sérii dneška! Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní.

Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...

A ako to vidím ja?
Áno, áno, Celaena vyhrala turnaj a stala sa kráľovou dýkou, respektíve jeho súkromnou vrahyňou. Samozrejme že Chaolovi sa to nepáči, bojí sa o ňu. A Dorian ešte nepredýchal ich „rozchod“ a prácu, ktorú vykonáva pre jeho otca, mu tiež nejde pod nos. Ale Celaena sa snaží. Robí to čo vie najlepšie, a ešte za to dostáva kráľovsky zaplatené.

Dá sa povedať, že život by bol inak skvelý. Ale na druhej strane, život nie je jednoduchý a vie sa poriadne zamotať. Celaena dostane meno ďalšieho človeka, ktorého ma zabiť. V tomto prípade ho však pozná, patrí tak trochu do jej minulosti, keď sa učila za vrahyňu a bola do neho aj trošku zamilovaná. Archer Finn má však tiež svoje tajomstvá. Celaena musí zistiť, kto je jej spojenec a kto ním naopak nie je. Vydrží jej nová láska? Zabije Archera? A čo kráľ? Aké má on tajomstvá?

Musím povedať, že druhý diel sa mi páčil ešte viac ako prvý, bol riadne nadupaný, akčný, zaláskovaný, ale bola v ňom i bolesť a strata blízkeho človeka. Celým dejom sa nieslo tajomstvo Celaeninho pôvodu a aj keď som to trochu tušila, odhalenie na konci knihy je bombové a ja opäť netrpezlivo čakám na ďalší diel (pretože podľa niektorých ohlasov je vraj ešte lepší ako diel druhý).

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

2 komentáre:

  1. Ahoj, ten jej povod ma nieco spolocne s tym, co jej Elena v prvej casti povedala? Teda o tej krvavel linii?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fúha, netuším, čo jej Elena povedala (nepamätám sa) :-), ale ide o jej rodičov a to, kým Celaena v skutočnosti je :-)

      Odstrániť