štvrtok 1. júna 2017

Cass Kiera – Selekcia 5 - Koruna

35 nápadníkov vstúpilo do Selekcie. Kto získa jej srdce?

Vydal: CooBoo, 2017
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 280
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Keď sa Eadlyn stala prvou princeznou v dejinách Illey, vôbec nepredpokladala, že by sa v Selekcii mohla zaľúbiť do niektorého z tridsiatich piatich uchádzačov o svoju ruku. Prvé týždne len odpočítavala dni, aby mohla konečne poslať všetkých účastníkov Selekcie domov.

Udalosti v paláci sa však zvrtli, postavenie Eadlyn sa výrazne zmenilo a ona si uvedomila, že asi predsa len nechce zostať sama.

A ako to vidím ja?
Na posledný diel sa čakalo pridlho. Nielen, že som pomaly zabudla čo bolo v predchádzajúcej časti, dlhé čakanie vystupňovala moje očakávanie. A očakávanie som mala naozaj vysoké, na čítanie som sa tešila, keďže Následníčka to u mňa „vyhrala“ so 4 hviezdičkami. Asi som sa nemala tak tešiť. Alebo som nemala tak veľmi očakávať. A možno som z tejto série „vyrástla“ vo význame, že trvala pridlho. Pretože ja som z poslednej časti dosť sklamaná.

Z čoho všetkého som sklamaná? Ak ste túto knihu ešte nečítali, tak ďalej ani nečítajte. Aj keď sa budem snažiť neodhaliť toho priveľa, malým spoilerom sa zrejme nevyhnem.

Ako prvý ma sklamal Maxon. Ten, ktorý chcel byť dobrým vládcom, lepším ako jeho otec. Ten, ktorý sa chcel obetovať za ľud. Vzhľadom k tomu, že America je náhle v kóme, Maxon ju odmieta z veľkej lásky opustiť a na vládnutie sa zvysoka...vykašle. Urobí kráľovnú z Eadlyn. Čo? Prečo? Kde je tá jeho rozhodnosť? Tá poctivosť? Tá smelosť vládnutia? Preboha, čo si s ním Kiera urobila??

Čudujem sa, že v krajine nenastali nepokoje. Ako poddaná, by som sa určite ozvala. Nevraviac o tom, že kniha bola taká - - - nudná. Sem-tam nejaká akcia, 2-3 strany zaujímavé, všetko chytro vyriešené, alebo zametené pod koberec (veď kto by sa tým chcel zaoberať ďalej, že?) a potom vata, vata, vata... Nečudo, že som knihu asi 5x odložila a doslova som sa musela nútiť do čítania, pretože som predsa len chcela vedieť ako to skončí.

No a ten koniec? Áno, mala som svojho favorita, vedela by som si predstaviť veľkolepý záver. Neviem prečo si poslednú dobu väčšina autorov naivne myslí, že ak hlavná hrdinka s niekým prehodí pár slov a 2x ho stretne na chodbe, ide o romantickú lásku čo hory prenáša. Ak by som tomu naivne verila i ja, som už 16x vydatá a 15x rozvedená (len tento rok!). Sympatia – nerovná sa – láska až po hrob. Takže za mňa, sorry, ale nie.

Moje hodnotenie:
Hodnotenie je naozaj ťažké. Prvé tri časti Selekcie som zhltla. Áno, mali svoje temné ale i svetlé miesta. Následníčka bola nastupujúcou následníčkou série. Ale Koruna mi do série nesedí, zdá sa mi príliš rýchla, príliš nudná, ukončená príliš divne. Akoby autorke horel termín pod nohami a zálohu už stihla minúť. Tak niečo napísala. Ale nenapísala to už tak skvele ako predchádzajúce knihy. Škoda.

(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára