štvrtok 1. júna 2017

Riordan Rick – Apolónov pád 1 – Utajené orákulum

Vráťte sa do sveta Percyho Jacksona

Vydal: Vydavateľstvo Fragment, 2017
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 360
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Ako najlepšie potrestať boha? Tým, že z neho urobíte smrteľníka!

Presne tak dopadol Apolón, patrón svetla, slnka, liečiteľstva, umenia, lukostreľby, poézie, tanca a tiež proroctva. LUP! – a z viac ako štyri a pol tisíc rokov starého boha je šestnásťročný chlapec. Namiesto luxusu a nádhery na hore Olymp sa váľa v smradľavom newyorskom kontajneri. Bez božských schopností sa v obyčajnom svete ťažko prežíva, zvlášť keď je veľa tých, ktorí by sa ho radi zbavili úplne.

Ak chce z tejto kaše vyviaznuť so zdravou kožou a dostať sa späť medzi bohov, musí presvedčiť Dia a získať jeho stratenú priazeň. Existuje len jediné miesto, kde môže hľadať pomoc: základňa moderných polobohov známa ako Tábor polokrvných!

A ako to vidím ja?
Ach. Ach. Nie že by som bola od Percyho Jacksona závislá, ale celú sériu proste môžem. Magnus Chase ma nenadchol (asi preto sa neviem konečne dokotúľať k napísaniu recenzie), ale pokračovanie Percyho sveta teda stálo za to. Príbeh pokračuje presne tam, kde v knihe Krv polobohov skončil. Teda, skoro presne. Pretože od vykopnutia Apolóna z Olympu sa svet na Zemi posunul o 6 mesiacov. Kde dovtedy Apolón blúdil netuším (možno to bude vysvetlené v niektorom z pokračovaní), ale určite to zapadne do deja (verím tomu a tuším, že to bude nejaká búda). Zamotať dej Rick Riordan vie.

Celkovo som z Apolóna nejako nadšená nebola. Predtým. Veď kto by bol nadšený zo samoľúbeho boha. Ale ako 16-ročný Lester Papadopoulos, s akné, bez tehličiek na bruchu a s nejakým kilom navyše bol na rozosmiatie. Na druhej strane, postupne si ma získaval. A mohol za to naozaj jeho prerod na kladného chlapca = muža, nebol to už samoľúby hlupák. Myslím, že ku koncu ma už fakt prekvapoval a fandila som mu ostošesť.

Príbeh je ťažko opísať a neprezradiť veľa. V knihách Ricka Riordana sa totiž stále niečo deje. Akcia strieda akciu, proroctvo strieda.. vlastne tu nie, keďže Apolón ako boh proroctva padol a niekto iný sa snaží ovládnuť všetky veštiarne a orákulá. Samozrejme, že je to hlavne Apolónova chyba a je na ňom, aby napravil všetko, čo sa stalo. Nebude to mať jednoduché, na ceste získa spojenca (Meg), ale zároveň ho aj stratí (hups, dúfam, že som neprezradila veľa). Objavia sa nové hrozby, noví a zároveň starí tyrani a vládcovia, ktorý chcú ovládnuť svet a Olymp, a ktorí mali všetky ruky v už predchádzajúcich katastrofách s titanmi či bohyňou Zeme Gaiou. Áno, áno, svet Percyho Jacksona je prepletený, všetko so všetkým súvisí a aj keď na scénu prichádzajú starí a noví hrdinovia, mám pocit, akoby sa točil v jednom kruhu (ale v tom pozitívnom zmysle).

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára